Saturday, April 17, 2010

JOHN NORAFIZAN

Tajuk : Sempadan Tanpa Seri
Terbitan : Creative Enterprise Sdn Bhd
Sinopsis:
Hidup tidak semudah yang dijangkakan. Dia tidak pernah menceritakan kepada dunia tentang pedih lukanya hidup pada zaman kanak-kanak. Tentang nostalgia silamnya yang berdarah. Tentang harga sebuah kebencian yang akhirnya menjadikan dia seorang pelarian. Betapa dia bahagia di sini…Putih Salji telah menyaksikan tingginya nilai persahabatan, keikhlasan yang muncul di celah-celah kuntuman tulip segar. Dia bahagia tatkala melihat guguran daun yang memenuhi jalanan kerana apabila musim panas muncul, segala-galanya kembali nyata. Cintanya jua berputik di sini…mekar bersama musim yang silih berganti…Lantas dia alpa pada duri-duri yang menanti, pada duka dan sengsara yang cuba dihindari…pada petaka yang menjadikan dia hilang hakikat diri…

Rating : **** (boleh dijadikan koleksi)


Tajuk: Tunjukkan satu bintang
Terbitan : Creative Enterprise Sdn Bhd
Sinopsis:
Dia wanita tabah. Dia isteri yang merindukan masa silamnya. Dan dia juga seorang ibu yang cuba menyayangi anak tunggalnya walau dalam derita. Tetapi musim bunga berlalu dengan cerita sendu yang sukar diubati. Kepedihan masa silam membuatkan dia terjatuh dan tidak mampu berdiri lagi. Lalu adakah kedatangan seorang lelaki penuh misteri dan rahsia lama yang tersembunyi mampu mengubati hati wanitanya? Atau biar sahaja cinta berlalu di dalam kepasrahan sehingga takdir menemukan kebahagiaan semula?

Di antara dua lelaki, di antara kasih ibu yang kecundang, di antara persahabatan yang teruji dan di antara ketakwaan kepada Maha Esa, dia tidak tahu di manakah dahan buat berpaut dan bumi untuk berpijak. Yang ada cuma kepedihan. Yang ada hanya impian yang pudar. Dan jalan yang berduri buat insane bernama Jeslina….

Rating : **** (kalau dah beli Sempadan Tanpa Seri, yang ni patut beli jugak...lebih kurang sambunganlah)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails