Saturday, July 31, 2010

Kaulah Satu - Fatin Nilam Sari


Tajuk Buku : Kaulah Satu
Penulis : Fatin Nilam Sari
m/s : 
Gendre : Percintaan
Terbitan : Kakinovel (boleh beli online dengan harga diskaun dan free postage)

Sinopsis Belakang Buku :
Anisa Camylia menjejakkan kakinya ke Pulau Pinang dengan satu misi yang satu : memporak-perandakan rumah tangga papanya dan Auntie Norma dengan harapan keluarganya akan bersatu kembali.

Ironis sekali tatkala misinya telah berubah kepada menyelamatkan Auntie Norma apabila mata hati Anisa Camylia terbuka luas menyaksikan petualangan papanya dengan perempuan lain.

Pertembungan pertamanya dengan Jay di stesyen kereta api Kuala Lumpur Sentral telah menggoyah tugu cintanya dengan Nazwan. Lantas dia terperangkap di dalam permainan perasaan ini.

Berjayakah Anisa Camylia dalam misinya untuk menyelamatkan ibu tirinya itu? Siapakah satu-satunya insan yang bertakhta di hati Anisa Camylia???


Ulasan:
Jalan cerita agak santai jika hendak dibandingkan dengan buku-bukunya yang lain. Saya dah boleh agak jalan ceritanya dari awal lagi. Penulis memang agak tak berselindung dengan cerita yang akan disampaikan.

Misi Anisa Camylia yang pada awalnya ingin memporak-perandakan hubungi bapanya dengan ibu tirinya telah bertukar menjadi penyelamat rumahtangga mereka kerana naluri perempuan yang sememangnya tidak mengizikan kaum sejenisnya dianiaya berulang kali. Jika bapanya cuba mengulangi kesilapan dengan ibunya, Anisa Camylia tidak sanggup menghadapi sekali lagi lebih-lebih lagi dihadapan matanya sendiri.

Perasaan Cinta Anisa Camylia yang mudah berputik pada jejaka yang baru dikenali agak menarik jugak kerana memang nampak sangat sikap remaja Anisa yang membuat sesuatu yang diluar jangkaannya sendiri...dan dia juga pernah 2 kali terkorban akibat dari tindakannya sendiri dan dengki seorang wanita keempat. Namun kemaafannya adalah dendam yang terindah dan hidup perlu diteruskan.

Kesudahan cerita memang 'happy ending', so kepada sesiapa yang menyukai happy ending, boleh lah baca buku ni.

Rating : *** (bacaan santai)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails